مدرسه قهوه ایران | Iran Coffee School

مدرسه قهوه ایران | Iran Coffee School

مدرسه قهوه ایران | Iran Coffee School

مدرسه قهوه ایران ، اولین فضای آکادمیک رسمی در حوزه ی قهوه و صنایع غذایی وابسته در ایران است که در پایان تمامی دوره های آموزشی خود ،مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور به هنرجویان اعطا می نماید.

– تفکر شکل گیری مدرسه قهوه ایران ،ریشه در ربع قرن سابقه ی کاری و مدیریت هلدینگ آرگو در صنعت قهوه و صنایع وابسته دارد.

– هلدینگ آرگو در سال ۱۹۹۸ میلادی کار خود را در زمینه آموزش ،تجهیز و راه اندازی کافی شاپ آغاز نمود و در طی این سال ها تعداد زیادی پروژه را راه اندازی و پرسنل بسیاری برای کافی شاپ های سراسر کشور تربیت کرده است.

– در سال ۱۳۹۰ هلدینگ آرگو اقدام به راه اندازی مجموعه خانه باریستا ایران نمود تا خدمات آموزش ، تجهیز و راه اندازی کافی شاپ به صورت تخصصی از طریق خانه باریستا ایران صورت گیرد.

– هلدینگ آرگو در سال۱۳۹۴ لابراتوار تخصصی قهوه را تاسیس و اقدام به تولید قهوه در لاین های مختلف ،با نام تجاری آرگو نمود.

– با پیشرفت و توسعه هلدینگ آرگو و کارنامه درخشان در زمینه کارآفرینی و آموزش بالغ بر ۲۰،۰۰۰ هنرجو و همچنین بالا رفتن تعداد متقاضیان آموزش ،که حاصل رضایت هنرجویان از کیفیت آموزش بود ،در سال ۱۳۹۵ این هلدینگ تصمیم به تاسیس یک دپارتمان تخصصی آموزشی با نام مدرسه قهوه ایران گرفت تا امر آموزش علاقه مندان ،در فضای آموزشی وسیع تر ،آکادمیک تر و با سرفصل های آموزشی بیشتری صورت پذیرد.

– رشد صنعت قهوه در ایران در چند سال گذشته با سرعت شگفت آوری انجام گرفته، هر روز شاهد بازگشایی کافه هایی با شکل و شمایل خاص و هزینه های بسیار بالا در سطح شهر هستیم.

تعداد بالای کافه ها و فضای رقابتی بین آن ها باعث می شود تا مشتریان به دنبال کیفیت بیشتر باشند و داشتن کیفیت نیازمند به کارگیری نیروی کار حرفه ای است.

– سرمایه گذاران یا مدیران کافه ها و رستوران ها عموما در قسمت های مختلف مجموعه خود خلا نیروی حرفه ای را احساس می کنند و تامین نیروی انسانی متخصص بزرگترین دغدغه آن هاست.

همین نیاز باعث می شود تا فعالین این صنعت تلاش کنند که همیشه خود را از نظر دانش و تخصص به روز نگه دارند.

– این مجموعه با فراهم آوردن فضای آموزشی تئوری و همچنین کارگاه های عملی در یک مجموعه ، بستر مناسبی برای آموزش حرفه ای هنرجویان در زمینه های کاری مرتبط به صنعت قهوه را بوجود آورده است.

– همانطور که از نام مجموعه پیداست ، می بایست به صورت تخصصی به آموزش قهوه بپردازد ، اما با توجه به نیاز آموزشی بازار ، این مجموعه برآن شده تا از نظر آموزشی قسمت های مختلف این صنعت را پوشش دهد.

– مدرسه قهوه ایران دارای workshop تخصصی ، شامل سالن کنفرانس و کلاس های مجهز به ابزار آموزشی بروز دنیا و همچنین دو کارگاه آموزش عملی می باشد.

کارگاه آموزشی شماره ۱ که با دستگاه های به روز صنعت قهوه و نوشیدنی تجهیز شده و ظرفیت بالای آموزشی آن باعث می شود تعداد زیادی هنرجو به صورت هم زمان بتوانند نحوه ی کار با انواع دستگاه های آماده سازی و فرآوری نوشیدنی های سرد و گرم را تجربه کنند.

– کارگاه آموزشی شماره ۲ شامل تمامی ابزار و وسایل مورد نیاز آموزش آشپزی است که این مجموعه را در زمینه آموزش تمامی سرفصل های غذاهای ایرانی و فرنگی توانمند می سازد.

– مربیانی که در امر آموزش کنارتان خواهند بود ،معتبرترین مدارک قهوه (انجمن تخصصی قهوه اروپا SCAE) ،در زمینه باریستا ،بروئینگ ،رُست و… در تمامی سطوح را دارا می باشند و مدرسه قهوه ایران با افتخار در بین ۳۰۰ دارنده دیپلم قهوه در دنیا حضور دارد. (SCAE Coffee Diploma)

– اتفاق مثبتی که در این سال ها در صنعت قهوه و نوشیدنی کشورمان شاهد آن هستیم ، برگزاری مسابقات مختلف در سطوح گوناگون می باشد که به فعالان این صنعت (در مقام برگزار کننده، شرکت کننده، داور و یا اسپانسر) اجازه می دهد تا بتوانند خود را بیشتر معرفی کنند.

– مدرسه قهوه ایران نیز در زمینه برگزاری مسابقات در دوره های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

– اسپانسری برگزار کنندگان و همچنین شرکت کنندگان، برگزاری دوره های کالیبریشن داوری مسابقات، برگزاری دوره های آماده سازی شرکت کنندگان مسابقات، با حضور آقای دنیلو لودی (سر داور مسابقات جهانی قهوه و باریستا) از جمله تلاش های مدرسه قهوه ایران برای برگزاری هرچه با شکوه تر مسابقات بوده است.

در قسمتی از این مجموعه(به صورت دائم) استیج مسابقات به صورت کاملا استاندارد طراحی شده تا شرکت کنندگان بتوانند در دوره های آمادگی مسابقات ، فضای استیج را تجربه کنند.

دوره های آموزشی مدرسه قهوه ایران

دوره ی قهوه ،باریستا و مدیریت کافی شاپ؛ شامل آشنایی با قهوه ، آماده سازی نوشیدنی های گرم بر پایه ی شیر و قهوه، نحوه برخورد با مشتریان و…

دوره ی لاته آرت تخصصی ،طراحی روی قهوه؛ شامل تکنیک های لاته آرت ،شیمی شیر ،پیچرشناسی و…

دوره ی قهوه های دمی – موج سوم؛ شامل آموزش متد های مختلف دم آوری ،تاثیر دمای آب در عصاره گیری و…

دوره نوشیدنی های سرد؛ شامل آماده سازی انواع ماکتیل ها ،اسموتی ها ،شیک ها و…

دوره ی آموزشی تهیه انواع صبحانه های بین المللی

دوره ی تخصصی آشپزی؛ شامل غذاهای فرنگی ،انواع پیتزا ، پاستا ، برگر، غذاهای دریایی و…

دوره ی تخصصی پخت انواع کیک و شیرینی مخصوص کافی شاپ

دوره ی حرفه ای مدیریت کسب و کار کافه – رستوران؛ شامل نحوه برخورد با پرسنل ، کنترل هزینه ها (cost control) ، شیوه های گوناگون کنترل کیفی مجموعه و…

دوره ی تخصصی آمادگی مسابقات

دوره تخصصی رُست قهوه

لازم به ذکر است در پایان تمام دوره های فوق مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای و همچنین گواهینامه پایان دوره از مدرسه قهوه ایران به هنرجویان اعطا می شود.

یکی از سیاست های مدرسه قهوه ایران ، نزدیک کردن بازار کار به هنرجوبان است و در راستای این امر ، کلاس های کارآموزی برای هنرجویان در نظر گرفته شده تا بتوانند هرآنچه را از دوره ها یاد گرفته اند ، به صورت رسمی و در بازار کار تجربه کنند که این امر باعث می شود که هنرجو بتواند هرچه سریعتر و حرفه ای تر خود را با استانداردهای بازار کار تطابق دهد.

مدرسه قهوه ایران علاوه بر سرفصل های آموزشی بیان شده ، در فواصل زمانی مختلف اقدام به برگزاری دوره های یک یا چند روزه می نماید که سرفصل این دوره ها بر اساس نیاز آموزشی بازار تعیین می شود.

این مجموعه در تمامی دوره های آموزشی از اساتیدی مجرب و با دانش روز استفاده می کند ؛ مطالب آموزشی کاملا به روز بوده و با استانداردهای آموزشی جهانی در صنعت قهوه پیش می رود.

نتایج نظرسنجی از هنرجویان که در پایان هر دوره برگزار می شود، آمار بالایی از رضایت را نشان می دهد که این امر خود دلیل بر کیفیت بالای آموزشی است.

همین کیفیت بالا ، شبکه های مختلف خبری از جمله”شبکه العالم” ، “شبکه اینترنتی تی وی پلاس” و “شبکه نسیم” را بر آن داشت که به این مجموعه آمده و گزارشی تخصصی از نحوه ی عملکرد و ساز و کار مدرسه قهوه ایران تهیه کنند.

هدف مدرسه قهوه ایران ، آموزش نیروی کار حرفه ای در این صنعت ، آشنا کردن هنرجویان با محیط کار و در نهایت، رضایت مندی مشتریان کافه ها و پیشبرد هرچه با کیفیت تر و حرفه ای تر صنعت قهوه در ایران می باشد.

www.irancoffeeschool.com

مطالب مرتبط :

– آموزش قهوه ، باریستا و مدیریت کافی شاپ

– آموزش تخصصی لاته آرت – طراحی روی قهوه

– آموزش تخصصی صبحانه

– آموزش تخصصی قهوه های دمی | موج سوم

– دوره ی آشپزی تخصصی فست فود و پیتزا – ایتالیایی و آمریکایی

– آموزش تخصصی نوشیدنی های سرد | میکسولوژی مولکولی

– آموزش تخصصی رُست قهوه – برشته کاری قهوه

– آموزش تخصصی کیک و شیرینی کافی شاپی – آموزش شیرینی پزی

– آموزش تخصصی مدیریت کسب و کار کافه و رستوران

– دوره آمادگی جهت شرکت در مسابقات قهوه ، باریستا و لاته آرت

– دوره تخصصی باریستا خانگی

– دوره تخصصی آموزش آبمیوه و بستنی

– آموزش خصوصی قهوه، باریستا و مدیریت کافی شاپ در محیط واقعی کافی شاپ

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

کافی شاپ | اولین سایت معرفی رستوران ها و کافی شاپ های ایران


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image